5 ok, miért pihenj babapózban!

5 ok, miért pihenj babapózban!

5 ok, miért pihenj babapózban!

Nemcsak egy dinamikus jógaóra után, de szinte bármilyen edzés lezárásaként alkalmazható igazi pihentető póz, olyan, amelyet hosszú ideig kitarthatunk anélkül, hogy bármilyen segédeszközt igénybe kellene vennünk. Kicsit mostohagyermek ez a baba(póz), gyakran nem szentelünk elég figyelmet neki vagy épp nem időzünk benne hosszan, ezért gyorsan frissítsük fel emlékezetünket, miért is imádnivaló ez az ászana.

Szuper hatásos az elme megnyugtatásában
Ha a fejünket (nevezetesen a „harmadik szemünk” vagy a közvetlenül a szemöldök között pontot) a szőnyegre helyezzük, azonnali nyugtató hatása van az agyra. A test szinte befelé, előre hajlása, a tekintet hátrafelé irányítása jelzést küld az agynak, hogy “biztonságban vagy, és pihenni rendben van.” Ez a póz elképesztően hatásos, ha a túl sok gondolat kavargását szeretnénk lecsendesíteni a fejünkben.

Felpörgeti az emésztésedet
Ha a térdeket közel tartjuk egymáshoz ebben a pózban, a hasat a combon nyugtatva, remekül át tudjuk masszírozni a belső szerveket, amelyek elősegíthetik az emésztést. Ha ebben a pózban hosszú, lassú, mély belégzéseket és kilégzéseket végzünk, a hasunk a combba fog tolódni, majd ismét felemlkedni – kész is a masszázs!

nem elongálunk eleget!

Megnyújtja a deréktáji szakaszt
Ha egész nap az íróasztalnál ülsz, vagy épp sokat állsz, akkor valószínű, hogy a hát alsó részén levő csigolyák összenyomódnak. Ennek az az oka, hogy hajlamosak vagyunk oda terhelni a súlyunkat, és nem tudatosan, de nem tartjuk meg tónusban egész nap a hasunkat, nem nyújtózunk, nem elongálunk eleget (de ha mégis, akkor azzal szuperjót teszel magadnak!) és mindez hátfájáshoz vezet . A babapóz lehetővé teszi a test ezen részének “megnyitását” és nyújtását.

Nyitja a csípőt
És ha már nyitás:
A hát alsó részéhez hasonlóan a csípője is verhet a mindennapi életében. Hosszú ideig egy székben ülve ténylegesen megfeszül a csípő és a csípő körüli összes izom.
Ha a térdeket megnyitod ebben a pózban, hogy a hasad ellazulhasson, akkor a csípő és a csípő körüli izmok is meg tudnak nyújtózni. Ez segít csökkenteni az esetleges csípőfájdalmakat, valamint segít rugalmasan tartani a csípőd.

Emlékeztet, hogy a pihenés jó dolog!
Ha az erőteljes jógagyakorlás híve vagy, akkor előfordulhat, hogy kihagyod a pihenő testhelyzeteket az órákon, vagy kerülöd a saját gyakorlásod során. De ne felejtsük el, hogy a jógában egyensúlyra törekszünk! Nem kell mindig 100%-os erőbedobással dolgozni.
Ha időt szánunk a pihenésre a jógagyakorlásunkban, az elősegítheti a mindennapi életben is az erre való képességet. Képes leszel megállni és újratölteni az elemeidet 🙂 Egyszerűen csodálatosnak tartom, hogy mennyire tükrözi az életem azt, ami a matracomon történik, és fordítva.
Ha jobb kapcsolatot szeretnél ápolni a pihenéssel az életedben, akkor nagyon ajánlom a babapózt és minden egyéb pihenő pózt!

forrás

Ha tetszett a poszt, kövess a facebookon isahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

www.facebook.com/yogapopblog

Iratkozz fel a hírlevelemre, hogy garantáltan ne maradj le a jógás újdonságokról, kedvezményekről

KATTINTS IDE A FELIRATKOZÁSHOZ

Vagy csatlakozz a zárt jógás facebook csoportomhoz itt, hogy elsőként értesülhess jógás eseményekről: 

csajos jóga-jógás csajok

Facebook Comments Box