15 perces jógarutinom a nap lezárására

15 perces jógarutinom a nap lezárására

15 perces jógarutinom a nap lezárására

Soha nem éreztem meg ennyire, hogy ilyen nagyon fontosak a rutinok a mindennapi életünkben. Kapaszkodók, amik ott vannak akkor is, ha éppen szétesik a napunk, nem tudunk előre eltervezett dolgokat befejezni, esetemben a gyerekek írják felül a napi programot, vagy más ménkű üt be. Kell, hogy legyen valami, amiről én döntök, és amit magamért csinálok.

Ilyen az én esti jógarutinom. Jól esik, hogy tarthatom magam hozzá, de nem borulok ki, ha esetleg ki kell hagynom. Ha sokáig kimarad, jó visszatérni hozzá, vagy alakítani rajta, ahogy változnak körülöttünk a dolgok.

Legjobban este szeretek jógázni, akkor tudok igazán magamra figyelni, a gyerekek alszanak és a nappali zajok sem zavarnak. Ha napközben oktattam vagy más okból kifolyólag volt egy hosszabb gyakorlásom, akkor előfordul, hogy elhalasztom, de legtöbbször így néz ki:

Párologtatás

Estére szeretek valami nyugi-illatot tenni a diffúzorba, ettől otthonosabb lesz a nappali. A fényeket lecsavarom, egy állólámpa van csak ilyenkor bekapcsolva. Ilyenkor a nappalit használom a jógázáshoz, a jótékony félhomály és a párologtató halk zúgása megnyugtat, az illóolajokról nem is beszélve. (ezt kb. egy perc beindítani)

Ráhangolódás/légzőgyakorlat

A földön ülve könnyű ülésben pár hosszú levegővétellel lecsendesítem magam, átlélegzem a feszültebb testrészeket (odaviszem a figyelmet és onnan lélegzem ki). Csukott szemmel ellazítom az arcizmokat, leengedem a vállakat, vagy átmasszírozom a tarkót, fülek tövét. (3-4 percet szánok rá)

Ászanák

Mindig aktuális állapottól függ, de este már a lecsendesítő gyakorlatok kerülnek előtérbe, amik a pihenésre készítik elő a testet-elmét: nyújtózás ülésben, macskapóz, csecsemőpózban lazítás, finom nyújtások, gerinccsavarás fekvésben. Vagy csak egy lazító relaxáció savászanában. Persze vannak kivételek, a feszültség levezetéseként van, hogy fizikailag erősebb ászanákat veszek elő, de akkor hosszabbra is nyúlik a rutinnak ez a része (lelassításnál elég 10-12 perc)

Tea

Ez már csak a levezetés része, télen vagy hidegebb napokon esik igazán jól teázgatni, kedvencem a citromfű-és a mentatea.

Nektek milyen rutin vált be?

Olvasnál még? 

Ha tetszett a poszt, kövess a facebookon isahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

www.facebook.com/yogapopblog

Vagy csatlakozz a zárt jógás facebook csoportomhoz itt, hogy elsőként értesülhess jógás eseményekről: 

csajos jóga-jógás csajok

Facebook Comments Box