Éjjeli jógázók, szevasztok!

Éjjeli jógázók, szevasztok!

Éjjeli jógázók, szevasztok!

Bár a tradíció is úgy tartja, hogy nincs jobb a hajnali gyakorlásnál, és én is azt hiszem, kevés hatékonyabb módja van a napunk elindításának, mint a reggeli jógagyakorlás, az én rutinom sajnos eléggé máshogy alakul.

Kisgyerekes barátnőimmel gyakran beszélgetünk róla, vajon mit csináltunk egész nap, amikor nem voltak gyerekeink?! Szinte el sem hiszem, hogy nem kellett lopakodnom, lábujjhegyen kisurranom, ha valamilyen hajnali jógás eseményre mentem (akár a saját nappalimba, egy korai nyújtózásra), és ott meg aztán addig maradtam, ameddig akartam, nem kellett gyerekfelügyeletet szervezni, pontos időbeosztást csinálni, vagy lemondani bármit, ha egy hirtelen jött gyermekbetegség húzta keresztül a számításaimat.

Miért jógázz reggel?

A klasszikus tanítások szerint a jógára legalkalmasabbak a kora reggeli órák. Persze ennek prózai okai is voltak: Indiában, a jóga őshazájában reggel még nem volt rekkenő hőség. Ugyanakkor a napfelkelte utáni időszak szimbolikusan a megtisztulás, kibontakozás, teremtés napszaka.

MOMRISE női jógaruházat

Ilyenkor nincs még tele sem a fejünk – sem a gyomrunk. A korai órákban az elme még nyugodt, nem terhelik a nap történései, könnyebb magunkra figyelni. Ugyanez igaz a gyomorra is – jógázás előtt általában 2 órával már nem ajánlatos enni – ha ébredés és reggeli előtt terítjük le a matracot, ezt így könnyű betartani.

Ugyan kevesebbet alszunk, mégis pihentebbek, fókuszáltabbak, hatékonyabbak leszünk a nap folyamán.

Na de nem nosztalgiázom tovább, hiszen alkalmazkodtam a családos életformához, illetve nemcsak én, hanem a jógagyakorlásom is. Szeretek a gyerekekkel együtt jógázni, a nagyobb már néha kéri is, a kicsi meg szeret a matracomon pihengetni. Ám az igazi gyakorláshoz leginkább az egyedüllétre, nyugalomra van szükségem, mert így tudok legjobban befelé figyelni.

Erre esélyem leginkább a késői esti órákban van, amikor már lefeküdtek a gyerekek, nem szakít senki félbe, és a nappali zajok is elültek. Ilyenkor már nem kell rohanni, tényleg van idő megérkezni a matracomra, bekapcsolni a diffúzort is – csak arra kell nagyon erősen koncentrálnom, hogy bele ne aludjak a lefelé néző kutyába 🙂

Persze az esti jógázásnak is megvan a létjogosultsága, és nemcsak magamat nyugtatgatom ezzel:

A napi stressz oldására, a gondolatok lecsendesítésére, a fizikai test pihenésre való felkészítésére kiváló eszköz, persze intenzitásban, az ászanák jellegében azért más, mint egy reggeli gyakorlás. Szóval most így.

Tegye fel a kezét, aki szintén éjjeli jógázó! Nekik itt egy kis segédanyag:

Olvasnál még? 

Ha tetszett a poszt, kövess a facebookon isahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

www.facebook.com/yogapopblog

Vagy csatlakozz a zárt jógás facebook csoportomhoz itt, hogy elsőként értesülhess jógás eseményekről: 

csajos jóga-jógás csajok

Facebook Comments Box