#yogaeverydamnday avagy kell-e mindennap jógázni?

#yogaeverydamnday avagy kell-e mindennap jógázni?

#yogaeverydamnday avagy kell-e mindennap jógázni?

Új év, új élet, új fogadalmak. Ha esetleg idén azt tűzted ki célul, hogy történjen bármi, idén mindennap jógázol majd, olvass tovább.

Megoszlanak a vélemények arról, hogy hány nap kell ahhoz, hogy egy új szokás végképp beépüljön az életünkbe: a tudományos kutatások szerint az egyszerűbbekhez elég 18-20, de a korábbi rutintól eltérőek esetében akár több, mint 200 napra is szükség lehet. Szóval, ha még csak most kezded felépíteni a jógarutinod, kellő kitartás is kell majd hozzá, hogy veled maradjon egész évben, és ne valami kötelező dologként gondolj rá, hanem természetes legyen, mint a lefekvés előtti fogmosás.

Abban sincs teljes egyetértés még jógás körökben sem, hogy kell-e a mindennapi jógagyakorlás. Egyes tradíciókban, pl. az ashtangában a heti hat nap gyakorlás és az egy pihenőnap az alap, de persze vannak más stílusban gyakorlók/oktatók, akik a hét minden napján érzik a gyakorlás szükségességét, így alakították ki a jógázás helyét a mindennapjaikban.

Persze itt is előkerül az örök kérdés, hogy mi is a jóga, mert például gyakorolhatok heti hat nap durván erős fizikai kihívást jelentő 90 perceket, a hetedik nap pedig meditálok, relaxálok, vagy csak légzőgyakorlatokat végzek. Vagy épp csak segítek valakinek, valami jót cselekszem, nem ártok, azaz “off the mat”, vagyis a matracon túl gyakorolom a jógát.

Ha viszont szigorúan a fizikai gyakorlást, az ászanazást nézem, itt is, mint annyi minden másban a rendszert, a rendszerességet, a saját magam igényeinek legjobban megfelelő rutin kialakítását tartom kulcsfontosságúnak:

és minél jobban beilleszthető az életmódomba, annál hamarabb fog beépülni a szokásaim közé.

kép: freepik - yanalya
kép: freepik – yanalya

Tehát ha például utálsz korán kelni, akkor ne a hajnali időpontot jelöld ki a napi jógapenzumod elvégzésére, legyen inkább a délutáni, esti órák része. Könnyebb, ha ragaszkodsz ugyanahhoz az idősávhoz, így köré szervezheted mindig az aktuális teendőket is. Ha a dinamikusabb mozgásformákat kedvelted eddig, akkor ne a yin-nel kezdj el most ismerkedni, menj bátran a flow típusú órák irányába, később úgyis nyitsz majd új irányzatok felé. Ha család, háztartás, gyerekek mellett eddig is csak kb 30 perced volt a napi mozgásra, ne a másfél órás videókkal indíts, maradj meg a rövidebb, kivitelezhetőbb gyakorlatsoroknál.

A címben szereplő #yogaeverydamnday hashtagre rákeresve egyébként 18.7 millió találat ugrik fel az Instagramon – szóval ha a mindennapi jógázáshoz inspiráció kell, azért nem kell messze menni. Az instán ezt a hashtaget először @yoga_girl, vagyis Rachel Brathen használta, nekem ő több szempontból is példakép, van róla egy korábbi rövid, videós poszt ITT)

Ti megfogadtatok valamit az új évre?

kiemelt kép: unsplash.com/@jpvalery

Olvasnál még? 

Ha tetszett a poszt, kövess a facebookon isahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

www.facebook.com/yogapopblog

Vagy csatlakozz a zárt jógás facebook csoportomhoz itt, hogy elsőként értesülhess jógás eseményekről: 

csajos jóga-jógás csajok

Facebook Comments Box