Stresszoldó technikáim novemberre

Stresszoldó technikáim novemberre

Stresszoldó technikáim novemberre

Van, akinek a november bekuckózás, van, akinek inkább begubózás, és van, akinek a korai sötétek miatt inkább  depis, és szerintem vagyunk mi, akiknek ilyen ez a hónap: 

 

De komolyra fordítva a szót, nekem még egy nagy levevgőétel a november az ünnepek előtt. Próbálok nem rástresszelni azokra a dolgokra, amiket még idén el szeretnék intézni, és őszintén szólva, a kétgyerekes létben is edződnöm kell még, egy hároméves és egy három hónapos kis trénerrel. 

Mégis, időnként azért érzem, hogy igenis le kell lassítani, néha kicsit befelé figyelni, ha nem akarok a képen látható állapotba kerülni decemberre.Van pár bevált módszerem, ezekre csak emlékeztetnem kell magamat, ezért is szedem most sorba őket ebben a posztban, hátha másnak is jól jön még:

Légzésfigyelés

Ha nincs idő a jógagyakorlásra, vagy túl fáradt, vagy beteg vagyok, akkor is jólesik leülni a matracra egy könnyű ülésbe, és csukott szemmel csak figyelni a légzésemet. Lelassítani, tudatosítani. Már ez a pár perc is tud nyugtatólag hatni az idegrendszerre. 

Egy pohár tea/évszakkal harmonizáló ital egyedül

A család mellett gyakran nehéz egyedül maradni a gondolataimmal. De amikor még/már alszik mindenki, jól esik szertartásszerűen elkortyolgatni egy forró teát, vagy valamilyen őszi italt – ITT mutattam pár receptet, akár kávé helyett is. 

kép: Unspalsh

Félgyertya falnak támasztott lábakkal

Ez a félfordított testhelyzet szintén jó hatással van az idegrendszerre, és az elalvást is segíti – teljes leírása ITT olvasható. Egy-egy stresszesebb nap után szinte kötelező. Nyilván nem helyettesít egy jóleső átmozgatást, de már ez is valami.

Tervezés

Gyakran esem abba a hibába, hogy nem tervezem meg előre a hetet (ha meg megtervezem, akkor pl. egy betegség, váratlan esemény miatt borul minden). Ugyanakkor azt figyeltem meg magamon, hogy sokkal nyugodtabban kezdem a hétfőket, ha a hétvégén nagyjából számba vettem, milyen teendőim lesznek, és erről listát is írtam, ha máshová nem is, legalább a telefonomba. 

kép. Unsplash

Tudatosság

van egy ilyen meditációs technika, hogy teljes jelenléttel, az adott pillanatra koncentrálva végezzük éppen az adott teendőt, semmi másra nem figyelve, legyen az a mosogatás, főzés, vagy csak épp séta. Sok stressz és bűntudat származik abból, hogy túl sokat gondolkodunk azon, mit kellene csinálni ahelyett, amit épp csinálunk, de nem fér bele az időbe. Lelassítani a gondolatok áramlását, és csak jelen lenni – nem könnyű. Hogy mindez hogyan hat, bővebben írtam már ITT erről. Az biztos, hogy hosszú távon segít hatékonyabbnak, nyugodtabbnak, és kevésbé feledékenynek lenni. 

 

Olvasnál még? 

Ha tetszett a poszt, kövess a facebookon isahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

www.facebook.com/yogapopblog

Vagy csatlakozz a zárt jógás facebook csoportomhoz itt, hogy elsőként értesülhess jógás eseményekről: 

csajos jóga-jógás csajok

Facebook Comments Box