Ezt az 5 dolgot tedd meg magadért a várandósság alatt

Ezt az 5 dolgot tedd meg magadért a várandósság alatt

Ezt az 5 dolgot tedd meg magadért a várandósság alatt

9 hónap. Kimondani rövid, de gyakran éveknek tűnő hetekből, hónapoknak tetsző napokból áll, nem kis kihívásokkal. Azért azt gondolom, a nők tudnak elég találékonyak lenni ahhoz, hogy kicsit komfortosabbá tegyék maguknak a várandósságot. Nekem például ez az öt dolog sokat segített:

Jóga

azt hiszem, nem okozok ezzel meglepetést, nagyon fontosnak tartom a rendszeres, de kíméletes mozgást ebben az időszakban is. Sok kismamától hallom, hogy inkább tornát keres, nem kismama jógát, és persze ezzel sincs semmi baj, nem mindenkinek és nem mindenáron.

MOMRISE kismama sportruházat

Nekem viszont sokat segített nemcsak a fizikai, de mentális felkészülésben is. Mióta magam is elvégeztem a kismama jógaoktatói képzést, kicsit mélyebben is átlátom a hasznát mindennek.

Natúrkozmetikumok

Nyilván ilyenkor jobban figyelünk hogy, mit kenünk magunkra, és szeretnénk minél természetesebb anyagokból készült dolgokkal ápolni a szépségünket. Én az aromásabb dolgokkal ugyan óvatos vagyok/voltam, de a Herbsgarden Beauty készítményei nagyon beváltak, és nekik is van már striák, csíkosodás elleni krémjük.

Séta

A babák nagyon szeretik azt a hullámzó mozgást, mozgatást, amit aközben éreznek, miközben mi sétálunk, és már ekkor fejlődik vele az egyensúlyérzékük. És persze nekünk se tesz rosszat, ha sétával tartjuk kondiban magunkat és az állóképességünket, főleg, ha ezt friss levegőn, sehová sem sietve, csak a magunk szórakoztatására tesszük.

Naplózás

Egyrészt azt gondolom, hogy az írás terápia is egyben, ha kiírjuk magunkból a félelemeket, szorongásokat, talán kicsit meg is könnyebbülünk. Másrészt meg nagyon hasznos lehet visszaolvasgatni, melyik héten mi történt, hogyan alakultunk, mert persze nemcsak a negatív dolgokat írja le az ember, hanem az örömeket is. Még most is előveszem a kis fehér könyvecskémet, amibe igyekeztem hetente írni, hogy egy kicsit nosztalgiázzak néha (és csak zárójelben jegyzem meg, hogy a többedik várandósság alatt is jól jöhet, mint afféle sorvezető).

kép: unsplash

…és néha csak feltenni a lábunkat

Azt figyeltem meg, hogy mindig akkor éreztem feszültnek, szorongónak, kimerültnek magamat, ha valami túl sok volt: túl sokat ültem, túl sokat álltam, túl sokmindent akartam csinálni, elintézni aznap. Ilyenkor jobb félretolni a feladatokat, és csak feltenni a lábunkat, relaxálni kicsit. Hamarosan erre már nem sok esélyünk lesz 🙂

kiemelt kép: unsplash

Olvasnál még? 

Ha tetszett a poszt, kövess a facebookon isahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

www.facebook.com/yogapopblog

Vagy csatlakozz a zárt jógás facebook csoportomhoz itt, hogy elsőként értesülhess jógás eseményekről: 

csajos jóga-jógás csajok

Facebook Comments Box