9 dolog, amit tudnod kell a jógáról

9 dolog, amit tudnod kell a jógáról

9 dolog, amit tudnod kell a jógáról

Mielőtt belevágnánk a listába, a legfontosabb: a jóga tényleg képes megváltoztatni az életed. 

És hogy mi az a 9 dolog, amit mindenkinek tudnia kellene a jógáról? 

 

1. A jóga mindenkié

Igen, mindenkié. Bár elsősorban fizikai tevékenységnek tűnik (és ebben is van igazság), de mindemellett egyfajta befelé vivő gyakorlat is. Úgy is mondhatnánk, hogy újraegyesülés önamagaddal. Időről időre mindenkinek szüksége van az elengedésre, és önmaga szeretetére. A jóga segít ebben. 

 

2. Meglepően könnyű  jóga-függővé válni

…és ez teljesen rendben van, hiszen jó a léleknek, testnek, elmének. 

 

3. Nem kell, hogy tudj kézen állni, vagy bármilyen más haladó ászanában profinak lenned ahhoz, hogy jógaórára menj 

Sokan attól tartanak, hogy kényelmetlenül fogják érezni magukat a jógaórán, mert nem annyira hajlékonyak, képzettek, mint a többiek, akik már régóta járnak. Ez teljesen érthető, főleg akkor, ha az oktató által javasolt könnyített verzióját csináljuk valamelyik ászanának, mert a teljes változat egyszerűen még nem megy. De ez is az út része – gyakorolj úgy, ahogy a jelen állapotod éppen engedi, és szeresd a tested azért, amire képes. 

kép: gaiam.com
kép: gaiam.com

 

4. A jóga az, ami szerinted az

Valószínűleg neked is mást jelent a jóga, mint a többi embernek. Találd meg, hogy számodra mit is jelent igazán, és ne csak az ászanagyakorlásra gondolj – hanem a tudatosabb légzésre, az elme lecsendesítésére, az energiákkal való munkára is! Tudd meg, neked mi a jóga, és bátran oszd meg másokkal!

 

5. A savászana a legfontosabb ászana 

Amikor ebben az ászanában időzünk, a test és az elme is egy könnyű, relaxált állapotban van. Egy olyan rövidke idő, amelyben teljesen ellazulhatsz, elengedheted a múltat-jövőt, és valóban csak az adott pillanat létezik. Egy meditatív állapot, amely egy teljes jógaóra után előkészít arra, hogy közelebb  kerülj a legmélyebb önvalódhoz. 

 

6. A jóga képes közösséget építeni

Észre fogod venni, hogy ha rendszeresen jógázol, már nemcsak köszöntök egymásnak a többi gyakorlóval, hanem kialakulhatnak beszélgetések, és előbb-utóbb lesznek “jógás-barátaid” is. Óra alatt meg észrevétlenül is “kapcsolódunk” a többiekkel, az oktatóval, a közös jógázásnak mindig ereje van!

kép: gaiam.com
kép: gaiam.com

 

7. A stúdión kívülre is elkísér 

Ha éppen túlságosan is zajlik az élet, ki sem látsz a munkából, és úgy tűnik, egy perc nyugtod sincs, gondolj arra, amit a jógaórákon tanultál! Állj meg egy pillanatra, hunyd le a szemed és lélegezz. Ha ez csak három hosszú levegővétel orron keresztül be és ki, már az is sokat fog jelenteni: érezni fogod a nyugtató hatását, még ha rögtön folytatni is kell a munkát. A továbbiakban pedig ülj szép hosszan, egyenesen, figyeld meg magad, mint az univerzum részét, érezd meg a kapcsolatot a  körülötted levőkkel, és ne feledd el szeretni magad! Ha úgy érzed, nem tudod már kontrollálni a körülötted levő felfordulást, fordulj-figyelj kicsit befelé, keresd meg a belső fényed, engedd, hogy vezessen a lelki békéd felé! 

 

8. A jógát bátran élvezheted 

Sokat emlegettük a befelé fordulást, a belső béke meglelését, a kapcsolódást a környezeteddel, ezek mind segítenek a jógás utadon. Azonban van itt még valami alapvető: élvezd ki az élet nyújtotta minden pillanatot, miért is ne nevetnél, szórakoznál jól mindeközben? Ér nevetni, ha felborulsz egy ászanában, és mosolyogni, még akkor is, ha épp farkas módjára üvölteni szeretnénk pl. a galambpózban 🙂

 

9. Ne felejts el lélegezni

És úgy általában: lélegezz! Ez az egyetlen kis szócska (és persze maga a gyakorlat) mindig legyen ott a fejedben: akár a jógastúdióban gyakorolsz, vagy épp a buszon ülsz. A légzés mindig elárulja, mi zajlik épp a testben. Ha ideges, feszült vagy,  a légzés is felületes, kapkodó. Ha nyugodt, higgadt állapotban vagy, a légzés lassú, mély, áramló. Ahogy ászanázás közben is, ha épp egy bonyolult pózt tartasz ki, és a tested remegni kezd, bizonytalanná válsz, csak vezesd a figyelmed a légzésre, lassítsd le, és ez segíteni fog. Ez a kis “trükk” ugyanúgy alkalmazható a mindennapi életben is.

kép: gaiam.com
kép: gaiam.com
 
inspiráció: wanderlust
kiemelt kép: gaiam.com

 

Olvasnál még? 

Ha tetszett a cikk, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

https://www.facebook.com/jogaegyszeruen

Facebook Comments Box