Heti ászana: boldog baba póz

Heti ászana: boldog baba póz

Heti ászana: boldog baba póz

Kicsit lemaradtunk a heti ászanákkal, de sebaj, most folytassuk valami játékossal, a boldog baba pózzal, vagyis az ananda balászanával. A babák imádnak játszani a lábaikkal, ezen az ászanán keresztül pedig újra átélhetjük azt az egyszerű, tiszta gyermeki örömet, amit babakorunkban a talpak, bokák, lábujjak felfedezése okozott. 

Ez a póz tulajdonképpen egy vízszintesen végzett előrehajlás, egyben fekvő guggolás, és megoldás azoknak is, akik esetleg nem tudnak függőleges helyzetben leguggolni, a gravitáció miatt a térdekre nehezedő  súlyterhelés miatt, vagy azért, mert túl feszes a csípőízületük. Emellett vannak még azért bőven

 

Előnyei:

  • Remek csípőnyitó gyakorlat
  • A combhajlítókat is nyújtja
  • Segít enyhíteni az alsó deréktáji szakasz feszültségét, enyhíti a deréktáji panaszokat
  • Nyitja a vállakat, mellkast 
  • Lazítja a keresztcsonti területet
  • Támogatja a mentális ellazulást

 

Kivitelezés:

Feküdj a hátadra, egy kilégzéssel hajlítsd a térdeket és húzd fel a hasadhoz. Kapaszkodj bele a külső talpélekbe, ha nem éred el, használj jógahevedert (talpakon átvezetve), vagy fogj rá a belső talpélekre. A lábszárad tartsd úgy, hogy derékszöget zárjon be a talajjal. Pipálj a lábfejeddel, és kezdd el szétnyitni a térdeket, szélesebbre, mint a törzsed, és húzd lefelé az alkarok felé, a térdek így a törzs mellett legyenek. Tartsd ki ki kb. 30-60 másodpercig, vagy óvatosan hintázhatsz is benne jobbra-balra, átmasszírozva ezzel a hátadat. Kilégzésre gyere majd ki belőle, engedd el a lábakat vissza a matracra, és lazíts néhány légzésig. 

kép: yoga-pose.com
kép: yoga-pose.com

 

Variációk

lehet féloldalasan is végezni, ez esetben csak egyik lábba kapaszkodj, másik talp a padlón pihen (kismamák így végezzék, nekik lehet, hogy heveder is szükséges lesz a talp eléréshez). Ha így gyakorlod, mindenképp ismételd meg a másik oldalra is! Ha pedig nyaki problémákkal küzdesz, a fejed alá tegyél egy összehajtogatott takarót. 

happy_baby2
Ha a nyújtott lábat inkább talpra húzod, kényelmesebb…kép: reddit.com

 

 

Ellenjavallatok 

Térdsérülés kezdeti szakaszában nem ajánlott, valamint magas vérnyomás esetén is inkább hanyagold. És ahogy fentebb írtam, várandósok csak féloldasan, mindkét oldalra!

 

Tipp:

Mindannyiunkban ott él a belső gyermek, nem számít, hány évesek vagyunk. És az a “gyermek” minden nap kész megszületni akár inspiráció, kreatív energia, vagy valamilyen új tapasztalás formájában, csak elő kell hívnunk. Bár az elmét lecsendesítő hatása miatt óra végén szoktuk gyakorolni, kipróbálhatod, hogy néhány napig ezzel az ászanával indítod pl. a reggeli átmozgatást, jógázást. Figyeld meg, mi történik, hogyan befolyásolja ez boldog baba póz által generált  játékos, nyitott, ártatlan minőség a napodat? 

Örömteli, vidám gyakorlást kívánok!

 

IrodalOM: 
yogainternational.com
yogawiz.com
k
iemelt kép: corewalking.com

További ászanák hasonlóképpen lebontva az ászana-sorozatomban, ha szétnéznél köztük, kattints ide. 

 

Amennyiben gerinces jellegű betegséged, panaszaid vannak, mielőtt bármilyen új mozgásforma gyakorlásába kezdesz, feltétlenül konzultálj a kezelőorvosoddal!

 

Olvasnál még? 

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

https://www.facebook.com/yogapopblog

Facebook Comments Box