10 jógapóz bárhol, bármikor

10 jógapóz bárhol, bármikor

10 jógapóz bárhol, bármikor

Későn értél haza, kevés az időd, vagy éppen elaludtál reggel, de nem indulnál el jóga nélkül? Vagy éppen nyaralsz, úton vagy, és csak egy rövid gyakorlás fér bele a napodba? Mutatok 10 ászanát, amely bárhol, bármikor gyakorolhatsz, csak egy matrac és egy viszonylag sík felület kell hozzá!

 

Hegytartás (Tadászana)
Ráhangolódáshoz, kinyújtózáshoz tökéletes, a kivitelezés lépéseit itt olvashatod el. 

tadasana_o1
kép: pinterest

 

Fa póz (Vriksászana)
Nemcsak a fizikai, hanem a mentális egyensúly is kiválóan fejleszthető vele, ide kattints az ászana leírásáért.

Neki még matrac sem kell...lép: pinterest
Neki még matrac sem kell…lép: pinterest

 

Macskapóz 
Átmozgatáshoz kis kiváló, reggel felfrissít, este viszont ellazít.  Szinte átmasszírozza a gerinced  háti, nyaki szakaszát, de az alhasi részt is aktivizálod,  így a vérkeringés élénkülése  jó hatással lesz az emésztésre is. Innen megtudhatod, hogyan végezd helyesen.

kép: pineterest
kép: pinterest

 

 

Deszka póz (Szantólanászana)
Az egész testet energetizálja, de különösen fejleszti a has izmait, ha kell egy kis alakformálás, ne hagyd ki! A pontos végrehajtás leírását itt találod. 

kép: pinterest
kép: pinterest

 

Teve póz (Ustrászana)
Nyújtja a gerinc háti szakaszát – javítja a testtartást, nyitja a mellkast. Ha nagyon merevnek érzed magad, ne hajolj túlságosan hátra, vagy próbáld ki az egy karos verziót! Bővebben itt írtam róla, ha bizonytalan vagy, kattints!

A teve póz egykezes verziója, kép: onlineyogaguide.com
A teve póz egykezes verziója, kép: onlineyogaguide.com

 

Csecsemőpóz (Balászana)
A teve után pl. kifejezetten jól fog esni, lazíthatsz benne, egyszerű, kezdők is bátran végezhetik. Emellett nagyon sok pozitív hatása van: nyújtja a csípő izmait, a combokat, a bokákat, és a stressz kezelésében is hatékony. Ide kattintva még többet olvashatsz róla! 

kép: dailyburn.com
kép: dailyburn.com

 

Füzértartás (Malászana)
Mivel ebben az ászanában a láb teljes mozgástartománya kihasználásra kerül,nem hagyhattam ki ebből a 10-es listából. Olvasd el itt, mennyi minden dolgozik ebben a tartásban!

kép: fitmw.com
kép: fitmw.com

 

Lefelé néző kutya (Adho mukha svanászana)
Ez az én kedvenc univerzális ászanám. Itt mindent leírtam róla. 

kép: yoga.lovetoknow.com
kép: yoga.lovetoknow.com

 

Gerinccsavarás fekvésben
A jógaórákon általában a relaxáció előtt kerül rá sor, de bármikor a nap folyamán alkalmazható, amikor szükség van a gerinc felfrissítésére, vagy egy kis lazításra, nyújtásra. Itt megnézheted, hogyan végezzük. 

kép: vanwinkles.com
kép: vanwinkles.com

 

Hullapóz (Savászana)
Szerintem nem szorul túl sok magyarázatra, a relaxáció azt hiszem, jár ennyi munka után. Ide kattintva nemcsak azt tudhatos meg, hogy miért tartják az egyik legnehezebb ászanának, hanem a tartás beállítását is ellenőrizheted. 

kép: pinterest
kép: pinterest

 

 

Amennyiben gerinces jellegű betegséged, panaszaid vannak, mielőtt bármilyen új mozgásforma gyakorlásába kezdesz, feltétlenül konzultálj a kezelőorvosoddal!

 

kiemelt kép: yogatrade.com

 

Ha tetszett a cikk, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

facebook.com/yogapopblog

Facebook Comments Box