5 ok, hogy miért jógázz várandósan

5 ok, hogy miért jógázz várandósan

5 ok, hogy miért jógázz várandósan

Várandós vagy, és már évek óta jógázol? Vagy csak a kismamás oldalak hatására vágnál bele? Akármelyik tábort erősíted is, a kismama jóga gyakorlása mindenképpen előnyödre válik. 

A kritikus időszak után, a 14. héttől már bátran elkezdheted, és magad is megtapasztalod majd, de hogy még nem nagyobb kedvvel vágj bele, sorolok máris öt alapvető jótékony hatást:

kép: MOMRISE kismama sportruházat
1. Segít ellazulni
A várandósság izgalmas időszak, de sokak számára szorongást is tartogat. Komoly változások mennek végbe a testedben, amitől úgy érezheted, elvesztetted a kontrollt felette. Mindemellett számos teendő, kipipálandó tétel szerepel a kismamák listáján, amit mindenképp el akarnak végezni még a baba érkezése előtt. A kismamajóga segít lelassulni, kilépni egy kicsit mindebből, és a jelen pillanatra koncentrálva újra kapcsolódni a saját testeddel.

2. Felkészíti a csípőt, a gátizmokat a nagy napra

A kismamajógában fokozott  figyelem irányul  a csípő körüli izmok lazítására, nyújtására, mindez nemcsak a terhesség alatti kellemetlen tüneteket enyhíti, de megkönnyítheti a szülést is. Emellett  az órák fontos részét képezik azok a gyakorlatok, amelyek a gátizom megerősítését és rugalmasságának fokozását célozzák, így megelőzhetőek a szülés közben keletkező hüvelysérülések, és a regenerálódás folyamatának hossza is csökkenthető. Megtanulhatsz tudatosan koncentrálni ezekre az izmokra, ráérezni saját tested irányításának örömére.

3. Hajlékonyság, mozgástartomány növelése

Bár a terhességi hormonok miatt hajlékonyabbnak érezheted magad, a vállak és a mellkas körüli izmok befeszülhetnek. A növekvő mellek a mellkas előreesését, beszűkülését okozhatják, így a vállakban és a hát felső szakaszában kellemetlen feszültség alakulhat ki. A mellkasnyitó ászanák segítenek a törzs felső-elülső részét “nyitva” tartani.

4. Egy kicsit a régi önmagad lehetsz

Az egyik legnehezebb dolog ebben az időszakban elfogadni azt, hogy nem tudsz mindent ugyanúgy csinálni, mint előtte – pl. nem esik jól futni, és ha jógáról van szó, nem feltétlenül kívánod a tempósabb, power típusú órákat, és ez így természetes. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy ne érezhetnéd ugyanolyan jól magad a mozgástól, kismamajógából is van több típusú, találd meg azt a stúdiót, oktatót, ami-aki neked a legjobb!

5. Kapcsolódási pontot kínál más várandós nőkkel

Akár jógastúdióba fogsz járni, akár otthon gyakorolsz, a kismamajóga jó lehetőség, hogy “kapcsolódj” a sorstársakkal (gyakran az online órákat vezetők maguk is várandósok). Ettől kevésbé érzed majd kirekesztettnek magad, és megerősödik az önbizalmad abban, hogy mennyi mindent meg tudsz csinálni!

kép: MOMRISE kismama sportruházat

A kismamajóga nemcsak a várandóság fizikai nehézségeinek feloldásában segít, de mentálisan is felkészít az előtted álló “útra”. Ragaszkodj ahhoz a típusú gyakorláshoz, ami a legjobb hatással van a folyamatosan változó testedre és a szépen növekvő babára, és használd ki, élvezd minden előnyét, amit nyújtani tud!

A mozgáson, kismamajógán kívül is léteznek még apróságok, amikkel komfortosabbá teheted a várandósságodat, ezekért kattints ide.

inspiráció: doyou.com

kiemelt kép: MOMRISE kismama sportruházat

Nem mindenki viseli egyformán a várandósságot, ezért mielőtt jógagyakorlásba, vagy más, kismamáknak ajánlott mozgásforma gyakorlásába kezdesz, feltétlenül konzultálj a kezelőorvosoddal!

om-symbolOlvasnál még? om-symbol

Ha tetszett a poszt, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

facebook.com/yogapopblog

Facebook Comments Box