Heti ászana: galambpóz

Heti ászana: galambpóz

Heti ászana: galambpóz

Egy kicsit már haladóbb ászanát, a galambpózt, vagy szanszkrit nevén az Ékapáda rádzsakapótászanát mutatom be- szerintem most maradjunk a galambnál. Rendszeres gyakorlásával más, nehezebb pózok kitartása is könnyebbé válik majd, de a hétköznapi életünket is megkönnyíti.

Nagyon sok feszültséget tudunk tárolni a csípő, medence környékén, ez akadályozza a medence egészséges működését, menstruációs zavarokat vagy nőgyógyászati panaszokat okozva, ezért nagyon fontosnak tartom ennek a területnek a rendszeres “karbantartását”, nyújtását. Mindemellett a megrövidült csípőhajlító izmok testtartásbeli problémákat is okozhatnak, a nyitott csípő ezzel szemben a térd és a derék védelmét is szolgálja a jógagyakorlás közben. A csípőnyitás azért is fontos, mert a kellően a laza csípő és a medence körüli izmok flexibilitása a szexuális életet is kiegyensúlyozottabbá, izgalmasabbá teszi.

Ezt a pózt a kreativitás felébresztésére is ajánlják, a csípő körül elraktározódott feszültség, az itt felhalmozódott érzelmi blokkok feloldásával az alkotó energiák is felszínre törnek. 

pigeon1

 

Kivitelezés:

térdelőtámaszból indítsd, és a jobb lábbal lépj előre a kezek közé, a jobb talpat csúsztasd ki balra, és fektesd fel a lábszárad a talajra. Kicsit ülj ki a jobb oldalra, távolítsd a sarkat a medencétől, ha a térd nem feszül. Testsúlyod vidd középre, támaszkodj meg kezeiden a jobb lábad mindkét oldalán. A fejed és felsőtested emeld fel. Vagy bele is ereszkedhetsz: és ahogy előrehajolsz, lazíts bele. Ideális esetben le tudod tenni az alkarod elöl, vagy letámaszthatod a homlokod a két tenyeredre. Túl sokáig persze nem célszerű benne lenni (de fél-1 perc azért minimum ajánlott), utána lefelé néző kutyában azt a lábadat emeld fel kicsit, amelyik elöl behajlítva pihent. Itt is érvényes, hogy a másik oldalra is végezd el! 

pigeon4

 

Ellenjavallat: térdsérülés esetén inkább hagyd ki.

 

Variációk:

mint a többi ászanánál, ennek is létezik, számos haladó, szemet gyönyörködtető variációja, íme egy csodaszép:

pigeon5

 

Találkozhattál már nálam ezzel az ásaznával, volt egy jó kis poszt arról, hogyan jógázom olvasás közben 🙂

 

A csípőnyitásról még lesz szó, mert az ülőmunkát végzőknek és a mozgásszegény életmódot folytatóknak jobban oda kell figyelni medencéjük egészségére. Első körben az is segít, ha időnként  könnyű ülésben, vagy egy kényelmes keresztezett lábú ülésben helyezkedünk el, akár otthon olvasás, tanulás, beszélgetés közben.

További ászanák hasonlóképpen lebontva az ászana sorozatomban, ha szétnéznél köztük, kattints ide. 

Amennyiben gerinces jellegű betegséged, panaszaid vannak, mielőtt bármilyen új mozgásforma gyakorlásába kezdesz, feltétlenül konzultálj a kezelőorvosoddal!

 

Képek innen és innen

Olvasnál még? 

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

https://www.facebook.com/yogapopblog

Facebook Comments Box