7 ok, amiért a yin jógát feltétlenül ki kell próbálni

7 ok, amiért a yin jógát feltétlenül ki kell próbálni

7 ok, amiért a yin jógát feltétlenül ki kell próbálni

Nem is tudom, hogyan maradhatott ki az újévi terves listámról a yin jóga. Én ugyan a dinamikusabb típusú jógagyakorlást kedvelem, de úgy gondolom, nem árt időnként kipróbálni mást is: a yin lassúsága, megnyugtató csendessége biztosan újszerű élmény lesz, és épp most találtam egy cikket is a doyouyoga oldalán, ami csokorba gyűjtötte az okokat, miért is olyan népszerű ez az irányzat.

 

A yin nemcsak egy újabb “márkanév”, hanem egy valóban holisztikus gyakorlat, amely sokkal több, mint a hosszan kitartott pózok általi nyújtásélmény. A fizikai test mellett az idegrendszer számára is esélyt kínál arra, hogy megpihenjen és újra egyensúlyba kerüljön. És most lássuk a listát, miért is érdemes betérni egy yin jóga órára:

1. Nyugalom

Ösztönösen tudjuk, hogy a kiegyensúlyozottságot, egészséget  nehéz megőrizni, ha folyamatosan teljes gőzzel éljük az életünket. Ugyanakkor mégis hozzászokunk ahhoz, hogy így élünk, de lassan elfelejtjük, hogyan kell néha egyszerűen lelazítani és csak megélni a pillanatot. A yin gyakorlásakor többször lehetőséget kapunk arra, hogy leálljunk, lazítsunk, és csak úgy legyünk. Ez az, amire a világon minden ember vágyik – és szüksége is van.

yin3

2. Egyszerűség

Ahogyan a nyugalomra, úgy az egyszerűségre is nagy szükség van a mai komplex és túlbonyolított világunkban. Időnként hajlamosak vagyunk a jógát is túlbonyolítani, pl. egy zűrös napra rátenni még egy lapáttal egy dinamikus, bonyolult pózokat kombináló flow jógaórával – és így végképp kibillenni az egyensúlyunkból. Ellenben a yin olyan, mint egy nyugtató ölelés- egyszerűségével és szépségével segít visszatalálni önmagunkhoz. 

3. Mélyrelaxáció

Sajnos mindannyian túlságosan is jól ismerjük a feszültség, felspannoltság állapotát, és így a mélyrelaxáció -és itt most nem a félholtan az ágyba zuhanásra gondolok- idegenül hangozhat. A yin jóga nem szítja fel a test és az idegrendszer energiáit, sőt, inkább abban támogat, hogy lassíts le, és így ez  hihetetlenül hatékony mód lehet annak elérésére, hogy egy ponton belesimulj a mély relaxációba.

4. Kiegyensúlyozza az energia áramlását

chi, prána, ki, qi — akárhogy is nevezzük a minket körülvevő életenergiát, annak eredeti természetét mindenképp az egyensúly és harmónia jellemzi. Az akupunktúrához, köpölyözéshez, a Gua Sha-hoz és más kínai orvoslási gyakorlatokhoz hasonlóan a yin jóga segíti a chi áramlását, és így az egész rendszer  pozitív hatással van az egészségre, jól-létre.

5. Fejleszti a hajlékonyságotyin1

Kár lenne tagadni, hogy az alapos, de jóleső stretching ígérete csábítja be a legtöbb embert a yin jóga órára. Azáltal, hogy lazítja az izmokat, a kötőszövet pedig “dolgozik” a hosszabb passzív kitartásokban, a yin a fizikai test számára hihetetlen élményt nyújtó felszabadulást és hajlékonyságot biztosít. Emellett még az elme flexibilitást is segít növelni…

6. Kiegyensúlyozza a yang energiát

Az élet legtöbb területén a yang energia dominál, hiszen folyton mozgásban vagyunk, nemcsak testi, fizikai síkon, hanem az agyunk is folyamatosan dolgozik. Gondolkodunk, elemzünk, emlékezünk, tervezünk, válaszolunk, reagálunk, alkotunk újra és újra. A yin azt jelenti, hogy lenyugszunk, elcsendesedünk, visszavonulunk, és csak megfigyelünk. Inkább csak “vagyunk”, mint “teszünk”. 

 

7. Inkább meditatív

Ne hidd, hogy a yin könnyű. Sőt, ha aktív, energikus, A típusú személyiség vagy, akkor talán a yin jóga gyakorlása lesz leginkább kihívást jelentő számodra!

Amikor az elme unatkozik, vagy kényelmetlenséget észlel, mindent megtesz, hogy valamilyen reakcióra bírjon. Az megvan, hogy fantom viszketést érzel az egész testen, és hirtelen ellenállhatatlan késztetést érzel arra, hogy megigazítsd a hajad vagy a ruhád? Nos, választhatsz: reagálsz ezekre az ingerekre, vagy figyelmen kívül hagyod őket.

A nyugalom, a mozdulatlanság a yin gyakorlatban lehet egy meditációs forma, ahol gyakoroljuk az ingerek figyelmen kívül hagyását, az elme csapongását, és végül megtalálhatjuk benne az igazi békét.  

yin2

Kipróbáltad már? Jó tapasztalatod van? Megismertél oktatót/stúdiót, ahol nagyon jó yin órák vannak? Ajánld kommentben, hogy én se maradjak le róla!

 

Képek innen

 

Olvasnál még?  Ha tetszett a cikk, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

facebook.com/yogapopblog

Facebook Comments Box