Fűszerezd meg az otthoni jógázást!

Fűszerezd meg az otthoni jógázást!

kép: wee lee – Unsplash

Az otthoni jógagyakorlás segít elmélyíteni a saját kapcsolatomat nemcsak a jógával, de  önmagammal és másokkal is – és most nem feltétlenül arra gondolok, hogy kiteszem a szoba ajtajára a ne zavarj táblát 🙂 

Ahogy a legtöbb gyakorlónak, nekem is van már kialakult rutinom, meg egy saját kis sorozatom, amit rendszeresen gyakorlok, és amihez legtöbbször visszatérek, de azért néha itt is jól jön némi kreatív energia. Korábban is szó volt már arról, hogy az otthoni gyakorlás egyik kulcsa a következetesség és a rendszeresség, de hogy ne csapjon át monotonitásba, kötelezően kipipálandó rutinfeladatba, időnként az otthoni jógázást is fel lehet dobni egy-két ötlettel. Íme néhány, amit a yogitimes szakértője ajánl: 

kép: Ruthson Zimmerman – Unsplash

 

1. Keverj egy izgalmas illóolaj-permetet • Alkosd meg a saját jógamatrac-“parfümöd”! Készíthetsz mixet teafa-, levendula, és narancsolajból, aminek tisztító és nyugtató hatása is lesz (ha csak fertőtleníteni szeretnéd a matracod, annak a keveréknek a receptjéért ide kattints.

2. Írd le • Készíts gyakorlási naplót! Írd le egy csinos kis füzetkébe, milyen sorozatot gyakoroltál éppen, milyen hatással volt rád. Jegyezd le azt is, a jógagyakorlással milyen szándékokat, célokat tűztél ki magad elé, így mindig kéznél lesz, ha időnként emlékeztetni szeretnéd magad mindezekre.  

3. Hozz létre inspiratív teret • Kreálj olyan teret, ahol inspiráló fotókat, idézeteket, és olyan apró tárgyakat helyezel el, melyek ösztönzőleg hatnak és segítenek a figyelem fókuszálásában. 

 

kép: Roman Magor – Unsplash

4. Legyen saját jógakönyvtárad • Gyűjtsd össze a kedvenc jógás, meditációs könyveidet egy helyre, helyezd őket el ott, ahol jógázni szoktál! Ha éppen olyan napod van, hogy a jógamatracon inkább csak nyújtózkodnál és olvasgatnál, kéznél lesznek a könyvek is, teret adva a mentális gyakorlásnak. 

5. Illatozz! • Hívd segítségül az aromaterápiát a nyugodt légkör megteremtéséhez, gyújts illatgyertyát vagy párologtass illóolajakat abban a térben, ahol jógázni szoktál (nem feltétlenül a gyakorlás ideje alatt). Egyes olajok használatával a levegőt is fertőtlenítheted, erről és az illóolajok használatáról bővebben ide kattintva olvashatsz.

 

+1 tipp: ha tágas, szellős tér áll rendelkezésedre, használhatsz füstölőt is, kisebb térben pedig akár sólámpát – egészségre gyakorolt hatása mellett a téli sötétben nagyon hangulatos tud lenni a lámpa fénye.

 

Remélem, ez a kis útmutató segít abban, hogy még élvezetesebb legyen az otthoni gyakorlásod, és ezt a néhány ötletet felhasználva újabb élményekkel gazdagodsz majd jógás utadon. 

 

kiemelt kép: 

 

Olvasnál még? 

Ha tetszett a poszt, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

facebook.com/yogapopblog

Facebook Comments Box