Heti ászana: lefelé néző kutya

Heti ászana: lefelé néző kutya

Heti ászana: lefelé néző kutya

A lefelé néző kutyát, azaz az adho mukha svanászanát (vagy angolul: downward facing dog) dicsőítő poszt már korábban megjelent, akkor 5 okot soroltam fel, hogy miért is érdemes ezt a szerintem multifunkciós ászanát mindennap gyakorolni. De helye van itt az ászana-sorozatban is, bontsuk le a szokásos módon is!

A dinamikus jógában gyakori átvezető póz, sőt sokszor ebben “pihenünk”. Azon túl, hogy felfrissít, és további energiával tölt fel, nyújtja a láb hátsó izomláncát, a gerincet, erősíti a bokát, a karokat és a csuklót is, oldja a vállban felhalmozott feszültséget, és az idegrendszerre is jó hatással van.

 

downdog_1

Kivitelezés:

indíthatod térdelőtámaszból : ilyenkor ha a tenyerek pont a vállak alatt vannak, akkor lépj egy tenyérnyit előre a kezekkel, és onnan told fel a medencét kilégzésre.  Kezdheted akár deszkából is, kilégzésre ugyanúgy told fel a medencét. Egyszer hallottam egy nagyon jó rávezető instrukciót, azóta használom én is: mintha a feneked alját felfelé akarnád kanyarítani, úgy törekedj a medencével felfelé.

 

Közben a tenyereket széttárt ujjakkal erősen nyomd a a talajba, a középső ujjad előre nézzen. A sarkakkal a szőnyeg felé közelíts, nem baj, ha nem érnek le. Ha nagyon feszesek a combhajlítóid, egy mikrohajlítás mindig lehet a térdben, a lényeg, hogy a tenyereddel erősen told el magad a talajtól, hogy a gerinced szépen ki tudjon nyújtózni. A fejed lazítsd el, a mellkast tartsd nyitottan, a hasizmokat tónusban. A talpakat tartsd csípőszélességben. A test így olyan formát vesz fel, mint egy fordított, derékszögű „V”-betű.

Tipp: Szuperül lehet variálni: csavarással, egy lábbal stb. úgyhogy mindenképp folytatom, kiegészítem majd 🙂 viszont csukló-, könyök-, vagy boka problémák esetén legyél nagyon óvatos ezzel az ászanával!

ddogtwist

Most – a pontos leírás kedvéért – segítséget a Jógapont Tudástárából merítettem, de egy korábbi posztomban, az Egy kis segítség-ben is olvashatsz róla!

 

Olvasnál még?  Ha tetszett a cikk, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen! https://www.facebook.com/yogapopblog

Képek innen 

Facebook Comments Box