Heti ászana: macskapóz

Heti ászana: macskapóz

Heti ászana: macskapóz

Mára egy olyan ászanát hoztam, ami szinte mindenki számára ajánlható. Különösen akkor fogod értékelni, ha gyakran fáj a hátad, és a sok írószatal mögött, ülésben töltött óra után szeretnéd kicsit felfrissíteni a gerinced: ebben segít a macskapóz, vagy más néven mardzsari.

catcow
Ők is nagyon jól szemlélteik a mozgást!

Végezheted reggel vagy este, de akár naponta többször is “lemehetsz macskába”, reggel felfrissít, este ellazít.  Szinte átmasszírozza a gerinced  háti, nyaki szakaszát, de az alhasi részt is aktivizálod,  és a vérkeringés élénkülése  jó hatással lesz az emésztésre is. Menstruciós görcsök esetén is bátran gyakorold a kellemetlen tünetek enyhítésére, megszüntetésére.

Kivitelezés:

térdelőtámaszból indítsd, és győződj meg róla, hogy a térdek a csípőcsontok alatt, a tenyerek pontosan a vállak alatt helyezkedjenek el, a csukló és könyök egy vonalban legyenek, a karokat tartsd merőlegesek a talajra. A fejed maradjon semleges helyzetben, tekinteted a talajon. Füleket távolítsd a vállaktól, ne essen be a fejed a két váll közé, medencét billentsd hátra.

catcow1

Kilégzéssel kezdj el domborítani egészen az alsó csigolyáktól (a farokcsonttól kezdődően) és tekinteted vezesd lefelé, nézd meg a köldöködet, hasad tartsd beszívva a gerinc felé.

Belégzésre kezdj el homorítani, emeld a mellkast és az ülőcsontokat a plafon felé, a hasad a padló felé süllyeszd. Emeld a fejed, tekintettel előre nézz. Mindig farokcsonttól indítsd a mozgást és a fejed emeld utoljára. Légzésritmusra végezd, kösd össze a kilégzést a belégzéssel, és meglátod, hogy ebben a hullámzó mozgásban olyan áramlásba kerülsz, amely a lelkedre is jó hatással lesz. Végezz belőle legalább 5-10 ismétlést, és ha jólesik, akár több ismétlésszámmal is dolgozhatsz.

Tipp: az elején azt írtam, hogy szinte bárki végezheti, kivétel a csukló vagy – a térd  gyulladásos megbetegedésben szenvedők, nekik nem ajánlott! Kismamák pedig a homorítást már hanyagolják, ha babát vársz, a kilégzésre  gyere vissza a kiinduló, semleges térdelőtámaszos helyzetbe.

Hátfájás enyhítésére további ászanákat ide kattintva találsz .

catcow2

képek innen

Olvasnál még? 

Ha tetszett a cikk, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

https://www.facebook.com/yogapopblog

Facebook Comments Box