Tippek az otthoni gyakorláshoz

Tippek az otthoni gyakorláshoz

Tippek az otthoni gyakorláshoz

Az ünnepek miatt kimarad néhány óra, így mindenkit arra buzdítanék, hogy otthon is folytassa a jógagyakorlást! A legszebb nyilván az lenne, ha ebből napi rutin alakulna ki, és épp az imént olvastam erről egy jó kis cikket a doyou.com oldalán, röviden a lényeg:
 
A jógagyakorlásnak természetesen lehetnek előre kitűzött céljai: például erősíteni-megnyújtani a test egyes részeit, eljutni egy-egy bonyolultabb ászanáig, vagy igazán közel kerülni valódi, legszabadabb önvalónkhoz. Előfordul, hogy úgy tekintünk a jógára, mint arra az eszközre, amellyel megváltoztatjuk vagy meggyógyíthatjuk magunkat, ahelyett, hogy a már csodálatos önmagunk csiszolgatásának módszerét látnánk benne. Íme három gondolat, amit tartsunk szem előtt az otthoni gyakorláskor:
 
1. Az önelfogadás, saját magad szeretete legyen a kiindulópontod, ne pedig az, hogy mindenáron meg akarod magad változtatni (fogyni, izmot építeni stb.) Fogadd el, és szeresd magad azért, hogy éppen ott tartasz egy pózban, ahol, anélkül, hogy bírálnád magad, még akkor is, ha tovább szeretnéd tökéletesíteni.
 
2. Bátran szegd meg a szabályokat! Ne feledd, az otthoni gyakorlás nem a könyvekben leírtakról szól, hanem a felfedezésről, játékról, kíváncsiságról. Légy szabad a gyakorlásodban, engedd el a magaddal szembeni elvárásokat és kitűzött célokat! 
 
3. Lehet, hogy évekbe telik, amíg valódi párbeszéd alakul ki a legbelső, valódi éneddel, de  akár hónapokról, akár évtizedekről van szó, megéri gyakorolni. Mindig hallgass a testedre, és aszerint gyakorolj, amire a szervezetednek valóban szüksége van, közben figyelj a valódi érzelmi és energetikai szükségleteidre. Amint megtanulod dekódolni saját belső természeted üzeneteit, építsd be ezt az önismeretet és tudatosságot a mindennapi gyakorlásodba.

 

 

kép forrása:  Maryjoy Caballero – Unsplash

Facebook Comments Box